Informatie over uw eerste afspraak
Om u optimaal te kunnen behandelen en ervoor te zorgen dat u op de hoogte bent van onze behandelprocedure, hebben we kort beschreven hoe een eerste afspraak in zijn werk gaat.


Bij uw eerste afspraak neemt u mee:
– eventueel de verwijsbrief
– gegevens van uw ziektekostenverzekering (al verzoeken wij om u om voorafgaand aan de afspraak na te gaan bij uw verzekering of u voor fysiotherapie bent verzekerd)
– geldig identiteitsbewijs
– eventueel een ingevuld en ondertekend inschrijfformulier van onze praktijk


Wanneer u voor het eerst in onze fysiotherapiepraktijk komt, kunt u voordat u wordt opgehaald door de fysiotherapeut waarmee u een afspraak heeft, plaatsnemen in onze ontvangstruimte. De ontvangstruimte bevindt zich direct voor de gang richting onze praktijk, recht voor revalidatiecentrum Reade. In de ontvangstruimte kunt u een gratis kopje koffie of thee nemen.

De betreffende fysiotherapeut zal u om enkele persoonsgegevens vragen, zodat een behandeldossier kan worden opgebouwd. Vervolgens wordt er gevraagd naar uw gezondheidsprobleem en meestal volgt daarna een onderzoek. Tijdens het onderzoek kan u verzocht worden om u gedeeltelijk uit te kleden. Naar aanleiding van de resultaten uit het onderzoek wordt er een behandelplan opgesteld. Het behandelplan zal de therapievorm en het aantal behandelingen omvatten. U bespreekt dat met uw therapeut. Aan het eind van de afspraak maakt de therapeut (indien noodzakelijk) een vervolgafspraak met u.

De eerste afspraak bestaat uit een dubbel consult; screening/intake en behandeling. Houd er rekening mee dat een eerste afspraak iets langer duurt dan een normale behandeling; maximaal 45 minuten.

Een reguliere afspraak duurt maximaal dertig minuten, met uitzondering van de behandelingen kinderfysiotherapie, bekkenbodemtherapie en lymfdrainage. Die behandelingen kunnen maximaal 45 minuten duren.

Afspraak afzeggen
Mocht u verhinderd zijn voor uw eerste afspraak dan dient u dat minstens 24 uur voordat de afspraak staat ingepland telefonisch (020-7557141) of per e-mail (fysio@zha.nl) aan ons door te geven. Wanneer u niet of te laat afzegt, dan wordt de behandeling (dus het bedrag dat de behandeling kost) bij u in rekening gebracht. Te laat afgezegde afspraken worden niet vergoed door ziektekostenverzekeraars.